ido özelleştirmesi üzerine recep altepe


Tekel konumundaki İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret AŞ (İDO) özelleştirilmiş, hemen akabinde de işletmeyi alan Akfen Holding, Tepe İnşaat, Souter Investments ve Sera Gayrimenkul ortak girişimiyle kurulan TASS Denizcilik ve Ulaştırma Hizmetleri AŞ son sürat İDO hizmetlerini ticarileştirmişti. Fahiş fiyatlar, ücret farkına dayalı ayrımcı uygulamalar ile tekel konumundan sonuna kadar faydalanan Girişim’e olan tepkiler artmakta. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe duyduğu rahatsızlığı şu şekilde dile getirdi:

Bugüne kadar kara ulaşımı kadar deniz ulaşımı da bizim gündemimizdeydi. Deniz ulaşımı kısa yoldan İstanbul’un Avrupa yakasıyla bağlantıyı direkt sağlayabiliyor. Bu açıdan da büyük bir avantaj. Yaklaşık 1,5 saatte oraya ulaşılabiliyor. Bugüne kadar İDO güzel bir şekilde götürüyordu. Özelleştimeden sonra her yerde önemli sıkıntılar oluşmaya başladı. En çok fiyat politikası eleştiriliyor. Bu, benim de hiç beğenmediğim bir politika. Hiç hoşuma gitmiyor. Bir 10 liradan 30 liraya çıkmaz. 10 liradan olsa 12 lira olur. Böyle bir dengesizlik olunca herkes rahatsız oluyor. Keşke İDO aynı şekilde işletmeye devam etseydi. Her zaman bu deniz ulaşımı konusunda çalışmamızı yapmıştık. Herhangi bir sıkıntı olursa, kriz çıkarsa biz bu konuda 3 yıldır çalışma yapıyoruz. Son zamanlarda sadece Bursa’dan değil, Yalova’dan ve çevre şehirlerden şikayetlerin artmaya başladığını biliyoruz. Biz de bu konuda çalışmalarımızı hızlandırdık. Bu konuda alternatif olması gerekiyor. Keyfi kararlar olmamalı. 10 liralık bir araç 30 liraya çıkmamalı. Vatandaşlarımızın mağdur olmasını izleyemeyiz.

Mutlukent’te ”alıntı” başlığı altında kent ile ilgili, farklı kent aktörlerinin ilginç bulduğumuz demeçlerini yorumsuz yayımlamaktayız. Alıntılar Mutlukent’in o konu hakkındaki görüşlerini yansıtmak durumunda değildir. Paylaşmak istediğiniz alıntıları mutlukent.blog@gmail.com adresine yollayabilirsiniz.  

ido özelleştirmesi üzerine recep altepe” üzerine 2 yorum

  1. IDO’nun özelleştirme sonrasında hep yaşattığı olumsuzluklardan bahsediliyor, ben olumlu bir icraatını paylaşayım. Mudanya-Kabataş arasında en geçi saat 24.00’da olmak üzere günde 10 karşılıklı sefer başlatıldı. Bursa’lılara arabaya mahkum olmadan günü birlik İstanbul imkanı sunuyor, hem de trafiksiz..Kim bilir bu hattın açılması yakında Mudanya’da yaşayıp Kabataş civarında çalışan bir güruh bile yaratır. İstanbul’un trafik ve pahalılık sorunu yanında Mudanya kimilerine cennet gibi gelecektir.

Yorum bırakın